Welcome To SMK Negeri 1 Bintan | SKANSA

Login Member

Register | Forgot password?
AGENDA KEGIATAN
26 April 2019
M
S
S
R
K
J
S
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
LINK
Merakit PCRadio Skansa Bintan FMUjian Online Padamu NegeriPas SMKDapodikInfo tentang Olimpiadebuku sekolah elektronikedukasi
STATISTIK
  Visitors : 266408 visitors
  Hits : 1194 hits
  Today : 15 users
  Online : 4 users
Administrator: pandawa55
Waka Kurikulum: nuraisyah
Waka Humas: hendrianto
SKANSA VOTE
Bagaimana Pendapatmu Tentang Ujian Nasional Online !!
Sangat Setuju
Setuju
Ya...Boleh lah
Belum Saatnya
  Lihat
Fitur apa yang paling anda sukai dalam Web ini?
Profil Sekolah
Info Sekolah
Konten Berita
Konten Artikel
Materi pelajaran
Video
  Lihat

Tips Belajar yang Efektif

Tanggal : 19/09/2010, dibaca 20224 kali.
Musim liburan sudah berlalu sekarang waktunya balik lagi ke sekolah.
Ada baiknya kamu buat persiapan yang baik buat satu semester ke depan. Persiapannya itu bukan hanya masalah buku tulis atau baju seragam saja, bahkan ada yang lebih penting lagi.

Pertama, tentukan target kamu di semester ini apa trus buat jadwal harian yang isinya langkah-langkah menuju target tersebut.

Nah, supaya target belajarmu lebih cepat golnya,
Kalian udah baca kan artikel Cara belajar Efektif yang kemarin? sekarang simak deh tips-tips dari teman kamu di seluruh dunia soal belajar yang efektif.


1. Seorang teman dari Amerika memberi saran belajar yang dia dapat dari ayahnya.
Hari pertama sekolah, ulang kembali pelajaran yang telah didapat. Setelah itu baca singkat dua halaman materi berikutnya buat cari kerangkanya saja. Begitu pelajaran tersebut diterangkan guru esoknya, kamu sudah punya gambaran atau dasarnya, tinggal menambahkan saja apa yang belum kamu tahu. Jadi begitu pulang sekolah, kamu hanya mengulang saja untuk mencari kesimpulan atau ringkasan.

2. Usahakan selalu konsentrasi penuh waktu mendengarkan pelajaran di sekolah. Materi yang kamu dengar bakal mudah dipanggil lagi begitu kamu menghapal ulang pelajaran.

3. Beberapa temanmu merekomendasikan untuk mengetik ulang catatan pelajaran ke dalam komputer. Logikanya, dengan mengetik ulang catatan berarti sama saja dengan membaca ulang pelajaran yang baru saja kamu dapat dari sekolah. Materi yang diulang tadi bisa tersimpan di memori otak buat jangka waktu yang lama. Lebih bagus lagi kalo kamu mau membaca kembali atau mempelajari catatan tersebut setelah diketik. Susah lupanya!

4. Cara lain adalah dengan membaca ulang catatan pelajaran kemudian buat kesimpulan dengan kata-katamu sendiri. Supaya dapat terpatri lama di memori, tulis kesimpulan kamu tadi di secarik kertas kecil seukuran kartu nama. Kartu-kartu tersebut efektif untuk mengulang dan membaca singkat kala senggang.

5. Teman lainnya menyarankan untuk selalu menggunakan buku catatan yang berbeda pada setiap mata pelajaran.
Cara ini dinilai lebih teratur sehingga pada waktu ingin mengulang suatu pelajaran kita tidak perlu lagi harus membuka semua buku.

6. Mengulang pelajaran tidak selamanya harus dengan membaca atau menulis. Mengajari teman lain tentang materi yang baru diulang bisa membuatmu selalu ingat akan materi tersebut.
Bagusnya lagi, kamu menjadi lebih paham akan materi tersebut.

7. Belajar mendadak menjelang tes memang tidak efektif. Paling nggak sebulan sebelum ulangan adalah masa ideal buat mengulang pelajaran. Materi yang banyak bukan masalah.
Caranya : selalu buat ringkasan atau kesimpulan pada setiap pelajaran, kalau perlu pakai tabel atau gambar ilustrasi supaya mudah diingat.

8. Ada beberapa temanmu di Australia yang menyukai waktu belajar di siang hari. Maklum, badan masih segar setelah tidur cukup di malam hari, jadi semangat masih tinggi. Kondisi yang bagus tersebut tidak mereka sia-siakan begitu saja. Pagi mereka konsentrasi penuh pada pelajaran di kelas dan siangnya konsentrasi untuk mengulang kembali.
Malam hari hanya mereka gunakan untuk mengerjakan aktifitas ringan atau pekerjaan rumah. Jadi tidak pernah ada kata begadang. Boleh juga tuh!

9. Kalau badan capek, bakal susah buat konsentrasinya. Beberapa temanmu menyarankan untuk libur dulu dari acara olah raga atau kegiatan fisik lainnya sehari menjelang ulangan umum.

10. Belajar sambil mendengarkan musik memang asik. Pilih musik yang tenang tapi menggugah. Musik klasik macam Beethoven ato Mozart bisa dicoba. Musik tipe ini cocok banget buat menemani kamu selama mengerjakan tugas yang jawabannya sudah pasti, kayak matematika, ilmu alam atau bahasa asing. Dijamin stamina belajarmu akan selalu berisi dan penuh semangat.

Memang bingung ya kalau semua orang saling memberitahu apa yang harus kamu kerjakan.
Paling penting adalah utamakan prioritasmu sendiri. Karena biasanya kita menilai diri sendiri dari apa yang dirasakan, sedang orang lain hanya melihat dari apa yang telah kita hasilkan. Sementara apa yang bisa kita hasilkan hanya kita sendiri yang tahu. Jadi, buat target yang kamu percaya mampu meraihnya bukan apa yang dipikirkan orang lain.
Begitu juga dengan cara belajar efektif, pilih cara baik mana yang paling pas dengan kondisimu. Selamat mencoba!

Pengirim : Admin
Kembali ke Atas

ARTIKEL LAINYA:
Silahkan Isi Komentar dari tulisan artikel diatas
Nama
E-mail
Komentar

Kode Verifikasi
                

Komentar :

Pengirim : GregoryWic -  [prdi33019@first.baburn.com]  Tanggal : 26/04/2019
<a href=http://www.gymnasium7.by/class/banner.php?l=617>J Train 75th Street</a>
Produce a reliable list of recommendations. Almost every career program could have a place so that you can give referrals. Enhance the application procedure with your references and their information along whenever you obtain a task or enroll in an interview. Attempt to have at least three recommendations, and also at bare minimum, consist of their job titles, telephone numbers, and contact information.
<a href=http://www.metroconbrasil.com.br/images/pear.php?o=3528-Equipoise-And-Running-Dianabol-5-Week-Cycle-Equipoise-Erectile-Dysfunction>Equipoise And Running</a>
To spend less on gas, be sure your auto tires are correctly higher. Be preserving your auto tires full, your fuel consumption enhances by close to 3.3 pct. By permitting all of your car tires to drop just 1 pound for each square inch in stress, it might reduce your fuel useage by nearly half a %.
<a href=http://www.organizearquivo.com.br/organize/user.php?nb=3161>Dianabol Usa</a>
Try to avoid retaining the face in the sunshine. Tanning on the face is one method to develop pimples as well as, to produce any zits that you already have, more serious. This will make the pores and skin about and also on your breakouts, to drop a ton over the rest of your epidermis, way too.
<a href=http://www.sondiacau.com/admin/taxt.php?zq=254-Anadrol-Euphoria,Anavar-Cycle-Length,Bio-Primo-Methenolone-Enanthate.html>Anadrol Euphoria</a>

Pengirim : Merlinres -  [pvgk40281@first.baburn.com]  Tanggal : 24/04/2019
<a href=http://www.hssmd.com/history/editor.php?d=321>Injectable Steroid Reviews</a>
Restoring your credit without dealing with a costly credit history fix organization is quite easy once you know where to start. Create on the about three credit bureaus and request they remove any negative goods. You could have to try out this many times but, after some determination you can find these products taken out.
<a href=http://www.yamashita.com.sg/class/kontakt.php?p=2122>Oral Steroids Usa</a>
When you find yourself excavating holes on your lawn to plant shrubs, bushes, or trees, usually do not allow it to be excellent. Holes with ideal aspects would really function against you by constraining vegetation expansion. The origins could not permeate the absolute deal with created by a shovel.
<a href=http://www.3egroups.com/percol/images.php?ao=1391>Mesterolone Kaina</a>
Plan ahead well before getting your treatment accomplished. Be sure to routine your surgery while in a period when you don't have other household, or function commitments. Allow yourself a good timeframe for recuperation following the procedure is completed. Should you not take time to retrieve, your results might not wind up being what you will be hoping for. You might experience much more pain than is really required.
<a href=http://www.vpg-inteh.ru/logs/client.php?in=3507>Equipoise 600</a>

Pengirim : hivaide6d -  [sxb18j@freemail.best]  Tanggal : 24/04/2019
<a href="http://withoutadrprescription.com">viagra without a doctor prescription</a> desire not start at an disturbing experience and not subject the people in an inept status quo, for the purpose exemplar during a subject meeting. Viagra doesn’t working in such a way, it starts obviously <a href="http://withoutdoctor.net">viagra without a doctor prescription</a> but not unexpectedly. The clear characteristic is that a concubine desire not be suspicious of a restrain in the smoke of this opiate; the total intention be as workaday, but single more efficiently. The effectiveness of the http://withoutadrprescription.com viagra without a doctor prescription will be lowered in case of cloying consumption of hard stuff, which itself can prevent the affair of an erection after having a tedious dinner. Can you think in good and euphonious contact, if the appetite is unqualified of fatty foods, and the barely desire is to lie?
Disclaimer by way of <a href="http://www.ahcareer.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=withoutdrprescription.net">generic viagra</a> Bitrix-2

Pengirim : couponsh9 -  [chahip@jmail.best]  Tanggal : 24/04/2019
Whats new?
The upright dope is that high blood albatross, http://cialisgoodrx.com generic cialis or hypertension, can day in and day out be prevented or treated. Near the start diagnosis and comprehensible, in good changes can control costly blood exigencies from seriously damaging your health. Normal blood flow delivers nutrients and oxygen to all parts of your portion, including vital organs like your centre, sagacity, and kidneys. Your beating guts helps to push blood into done with your measureless network of blood vessels, http://cialisgoodrx.com cialis generic both massive and small. Your blood vessels, in turn, constantly adjust. They change narrower or wider to advocate your blood press and maintain blood flowing at a healthy rate.
1993 - 2019 Disclaimer sooner than http://hot-world.de/cgi-bin/klickcount/clickcount.pl?url=http://cialiscvs.com cialis canada Bitrix-2

Pengirim : HarryAlmow -  [kxjb69068@low.exiix.com]  Tanggal : 23/04/2019
<a href=http://www.agenergy-sa.com/sharre/footer.php?fe=2453>Turinabol Dose Bodybuilding</a>
An excellent personal a bankruptcy proceeding tip is to be, very careful regarding what you post on the internet. Anything as undamaging as Fb can got returning to haunt you if, you're planning on filing for bankruptcy. Legal representatives happen to be recognized to check Facebook or myspace information in order to evaluate if they're doing adultery, or have hidden possessions.
<a href=http://www.urantiapress.co.uk/template/cancle.php?bi=1958>Testosterone Propionate Trade Names</a>
As difficult as it may be, it is extremely crucial so that you can refrain from the impulse to damage and paw at including the itchiest hemorrhoids. While it might offer short term reduction, the act of itching can in fact improve your probability of creating an infection or making included soreness and irritation.
<a href=http://www.imoveremovals.co.uk/imoveems/router.php?le=1226>Testosterone Enanthate Genesis Review</a>
A lot of people have asthma associated signs that their medication doesn't fully ease. This post addresses many recommendations which are not only easy and simple, but can produce a big difference for your symptoms and boost your way of life. Make sure to utilize these guidelines for great contributes to reducing your asthma signs.
<a href=http://www.coresul.ind.br/test/confuse.php?d=3512>Stanozolol Suspension Injection 20ml</a>

Pengirim : Philiphex -  [nadezhda.kirenkova@bk.ru]  Tanggal : 23/04/2019
<a href=http://gor-san.ru>проведение фумигации</a> - дезинсекция тараканов цена -москва, дезинсекция от мух в москве

Pengirim : viagra without doctor prescription -  [aykgfyb@gmail.com]  Tanggal : 23/04/2019
new hair growth rheumatoid arthritis remedies
http://www.viagrawithoutdoctor.tech viagra without a doctor prescription
how to diagnose stomach problems hair transplant treatment
<a href="http://www.viagrawithoutdoctor.tech">viagra without a doctor prescription</a>

Pengirim : edmens8h -  [iqdgrd@jojamail.com]  Tanggal : 23/04/2019
The slew of people with diabetes has around quadrupled since 1975. Omnipresence is increasing worldwide, amazingly in low- and middle-income countries <a href="http://canadianonlinepharmacy.us.com">canada pharmaceutical online ordering</a>. The causes are complex, but the start is scheduled in constituent to increases in the integer of people who are overweight, including an enlargement in paunchiness, and in a widespread lack of bodily activity. In April 2015, WHO published http://canadianonlinepharmacy.us.com canadian pharmacy the Global come in on diabetes, which calls championing action to reduce direction to the known chance factors for keyboard 1 diabetes and to repair access to and grade of woe on people with all forms of http://dartn.de/redirect/?url=http://cephalexin.500mgantibiotics.com/ canadian pharmacy diabetes.

Pengirim : Jacobbounc -  [sheremeteva-z@bk.ru]  Tanggal : 22/04/2019

<a href=https://codhacks.ru/forum/190>Читы для ARMA 3</a> - Рабочие приватные читы для PUBG, Читы для CSGO без банов

Pengirim : FreddiePeali -  [irinka.bolshakova.69@mail.ru]  Tanggal : 21/04/2019
<a href=https://scantown.org>купить скан паспорта рф</a> - права с двух сторон, скан паспорта фото


   Kembali ke Atas